Απόφαση Γενικής Συνέλευσης Φ.Σ. ΑΣΟΕΕ 31/8/11


Το τελευταία διετία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπό τις επιταγές της τρόικας έχει οδηγήσει την χώρα και την κοινωνία στην πλήρη αποδιοργάνωση. Ξεκινώντας από τα μέτρα τα οποία αρχικά έπληξαν μισθούς και συντάξεις, τα δικαιώματα των εργαζομένων, την Υγεία και οποιαδήποτε κατάκτηση των τελευταίων δεκαετιών, τώρα η κυβέρνηση συνεχίζει με την Ανώτατη Εκπαίδευση. Έκοψαν τους μισθούς και τις συντάξεις των εργαζομένων, κατήργησαν συλλογικά δικαιώματα, αύξησαν την φορολογία σε όλα τα βασικά είδη κατανάλωσης και εκτίναξαν την ανεργία στο 20% και στο 45% για τους νέους. Μέτρα τα οποία όμως σε καμία περίπτωση δεν θα ανακάμψουν την ύφεση καθώς πρόκειται για κρίση του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος. Στους μαχητικούς αγώνες του λαού τους προηγούμενους μήνες στις πλατείες και στις απεργίες η κυβέρνηση απάντησε με βία, χημικό πόλεμο, συλλήψεις, συκοφαντίες και προβοκάτσιες ενάντια στους αγωνιζόμενους. Τώρα πια έρχεται να αναδιαρθρώσει και την παιδεία και τα πανεπιστήμια αλλά θα πάρει τη μαχητική απάντηση του φοιτητικού κινήματος. Στις 24 Αυγούστου ψηφίστηκε στη Βουλή από τη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ , το ΛΑΟΣ και τη ΔΗΣΥ το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου που αποτελεί τη ταφόπλακα του Δημόσιου Πανεπιστημίου. Αυτοί που υποστηρίζουν ότι το Μνημόνιο αποτελεί τη μόνη λύση για τη σωτηρία της χώρας τώρα έρχονται να χρεοκοπήσουν και τη τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η νέα επίθεση στην εκπαίδευση
Χρόνια τώρα αποτελεί στρατηγική επιλογή των κυβερνήσεων του κεφαλαίου και της ΕΕ η αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και η υπαγωγή της στους νόμους της αγοράς. Χρόνια τώρα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ προσπαθούν να προωθήσουν νόμους που θα υπάγουν την έρευνα στην κερδοφορία του κεφαλαίου, την δημιουργία απόφοιτων ευέλικτων και αναλώσιμων, την αυταρχικοποίηση και την πειθάρχηση στο φοιτητικό κίνημα που ιστορικά αποτελεί αγκάθι σε κάθε αντιλαϊκό σχέδιο και αγωνίζεται στο πλευρό των εργαζομένων. Ο νέος νόμος πλαίσιο του ΠΑΣΟΚ όμως, δεν αποτελεί απλή συνέχεια των προηγούμενων. Πρόκειται για μια τομή για τα ελληνικά πανεπιστήμια καθώς αναδιαμορφώνει πλήρως τον νέο εργαζόμενο και υποτάσσεται στην ίδια ενιαία κατεύθυνση με τα μέτρα του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου. Ταυτόχρονα, ανοίγει τις πόρτες για όλες τις μελλοντικές αναδιαρθρώσεις που μπορεί να χρειαστεί το κεφάλαιο καθώς κατοχυρώνει θεσμικά μια εντελώς καινούργια βάση για την οικοδόμηση του πανεπιστημίου του μνημονίου.
ΟΙ βασικοί άξονες που συγκροτούν την φυσιογνωμία του σύγχρονου πανεπιστημίου όπως προκύπτει και από τις διατάξεις του νόμου είναι οι εξής :
·           Πλήρης απαξίωση των πτυχίων, καταστροφή του ενιαίου γνωστικού αντικειμένου και αντικατάστασης τους από πιστωτικές μονάδες και ευέλικτα προγράμματα σπουδών. Η δημιουργία τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών που περιέχουν μόνο θραύσματα γνώσεων αλλά και οι πιστωτικές μονάδες, που στην ΑΣΟΕΕ εφαρμόζονται εδώ και χρονιά στο τμήμα της Στατιστικής (γιατί, αν δεν εφαρμόζονταν στην ΑΣΟΕΕ τότε πού άλλου??), έρχονται για να διασπάσουν τα πτυχία μας σε έναν φάκελο μονάδων και να διαλύσουν κάθε έννοια των οποίων επαγγελματικών δικαιωμάτων ήταν κατοχυρωμένα σε αυτό. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε απόφοιτος δεν έχει τίποτα πια να ενώσει με το συνάδελφο του , πάρα μόνο να ανταγωνιστούν προκείμενου να μαζέψει ο καθένας περισσότερες πιστωτικές μονάδες , καταργώντας έτσι, επί της ουσίας κάθε έννοια συλλογικής διεκδίκησης εργασιακών δικαιωμάτων και συλλογικής σύμβασης εργασίας, αργότερα.
·                    H επιχειρηματική λειτουργία  των ιδρυμάτων και το αυταρχικό αντιδημοκρατικό μοντέλο διοίκησης αλλάζει ριζικά το πανεπιστημιο που ξέραμε μέχρι σήμερα. Ανοίγει ο δρόμος για την οργανική σύνδεση των ιδρυμάτων με την παραγωγή και τις επιχειρήσεις αφού η κρατική χρηματοδότηση δεν θα επαρκεί ούτε για τα βασικά της λειτουργίας των πανεπιστημίων και αυτά με τη σειρά τους θα είναι υποχρεωμένα να αναζητήσουν χορηγούς. Η μέχρι τώρα  Α.ΔΙ.Π (που είχε ένα τυπικό ρόλο συγκέντρωσης των απολογισμών κάθε πανεπιστημίου) μετατρέπεται σε ένα φορέα που θα αξιολογεί κάθε ίδρυμα στο κατά πόσο θα εφαρμόζει τις εντολές του υπουργείου και σύμφωνα με αυτό το κριτήριο θα χρηματοδοτεί. Έτσι, κάθε ίδρυμα θα αναγκάζεται να υπακούει τυφλά στις επιταγές του εκάστοτε υπουργείου και  διάφορων ιδιωτικών φορέων προκείμενου να χρηματοδοτηθεί. Η επιχειρηματική λειτουργία δεν αφορά μόνο στις διοικητικές υπηρεσίες αλλά δίνει την δυνατόττα σε οποιαδήποτε πολυεθνική να δημιουργεί καθηγητικές έδρες και να ορίζει μαθήματηα, προγράμματα σπουδών και την έρευνα με βάση τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες της.
·          Κατάργηση της δωρεάν παιδείας. Κατάργηση όλων των φοιτητικών παροχών (σίτιση, στέγαση, συγγράματα, υποτροφίες). Επιβολή διδάκτρων. Εντείνονται οι Ταξικοί φραγμοί, όπως και σε όλη την εκπαίδευση, καταδικάζοντας στην αμάθεια και στην ανεργία τα παιδιά των φτωχών λαικών οικογενειών.

·          Κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου (κάτι στο οποίο βάζει πλάτες η ΠΑΣΠ μιλώντας για “ακαδημαϊκό άσυλο” οριοθετώντας το, μόνο σε χώρους  που επιτελείται “ακαδημαϊκό έργο” , αμφιθέατρα - εργαστήρια). Προσπαθούν έτσι να στοχοποιήσουν ριζοσπαστικές  μορφές πάλης που έχει υιοθετήσει το φοιτητικό κίνημα μέσα από τους αγώνες του, όπως είναι η γενική συνέλευση και η κατάληψη, αφού κάτι τέτοιο θα παρακωλύει “την ομαλή λειτουργία του Πανεπιστημίου, φοβούμενοι έκρηξη της νεολαίας ενάντια στις βάρβαρες και αντιλαικές μεταρυθμίσεις τους
·           Αυταρχικοποίηση- Εντατικοποίηση των όρων φοίτησης. Ήδη σε τμήματα της ΑΣΟΕΕ, όπως το ΔΕΟΣ, εφαρμόζονται οι αλυσίδες μαθημάτων -για παράδειγμα για να εξεταστείς στη Μάκρο 2 πρέπει να έχεις περάσει τη Μάκρο 1-  δυσκολεύοντας,έτσι,  ακόμα περισσότερο την απόκτηση του πτυχίου. Επιπλέον τίθεται πάλι το ζήτημα των απουσιών, της διαγραφής των φοιτητών στα ν+2 χρόνια ή στα 2ν για τους φοιτητες μερικής φοίτησης (οι  οποίοι πολύ δύσκολα θα αποδεικνύουν ότι εργάζονται αφού κανένας εργοδότης δεν τους δηλώνει) εντείνοντας έτσι τους ταξικούς φραγμούς για την απόκτηση πτυχίου.
·          Πειθαρχικά συμβούλια. Ήδη σε διάφορες σχολές (βλ. Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί, Μαθηματικό Παν. Πάτρας) φοιτητές έχουν περάσει από πειθαρχικά συμβούλια. Ο λόγος που υπέστησαν πειθαρχική δίωξη ήταν γιατί επέλεξαν να πράξουν το αυτονόητο εδώ και πάρα πολλά χρόνια εντός των πανεπιστημίων: να μεταφέρουν δηλαδή την απόφαση του φοιτητικού τους συλλόγου στα αντίστοιχα όργανα συνδιοίκησης, όπως η τμηματική συνέλευση. Η πρακτική ποινικοποίησης όσων υπερασπίζονται τις δημοκρατικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων θυμίζει άλλες εποχές , που είχε να εμφανιστεί από την χούντα. Επιχειρείται με αυτόν τον τρόπο να ποινικοποιηθούν και να κατασταλλούν οι αγώνες των φοιτητών και να απαξιωθούν οι συλλογικές τους αποφάσεις και πρακτικές.
·          Συμβούλια διοίκησης των ΑΕΙ που απαρτίζονται και από εξωπανεπιστημιακούς παράγοντες της αγοράς, επιχειρηματίες που θα ‘μαναντζάρουν’ το πανεπιστήμιο, θα ορίζουν τον προυπολογισμό και τον εσωτερικό κανονισμό, θα εκλέγουν πρύτανη και manager. Ενδεικτική δήλωση της Διαμαντοπούλου για είσοδο εφοπλιστή στο συμβούλιου του πανεπιστημίου Πειραιά(!) Με λίγα λόγια θα είναι το μακρύ χέρι του Υπυργείου και των αγορών στα πανεπιστήμια
Τα καθήκοντα του φοιτητικού κινήματος την επόμενη κρίσιμη περίοδο
Η κρισιμότητα της περιόδου κάνει επιτακτική την άμεση εμφάνιση, ανασυγκρότηση και ενίσχυση του φοιτητικού και πανεκπαιδευτικού κινήματος. Η σοβαρότητα των κυβερνητικών αλλαγών, οι συνταρακτικές επιπτώσεις τους στο παρόν και το μέλλον του εργαζόμενου λαού και της νέας γενιάς επιβάλουν τη μεγαλύτερη από ποτέ αντίσταση, την πιο ισχυρή αναμέτρηση με την αστική πολιτική. Φυσικά αυτό σημαίνει αναμέτρηση με τις αστικές πολιτικές δυνάμεις και μέσα  στα πανεπιστήμια που δεν είναι άλλες από τις καθεστωτικές παρατάξεις ΠΑΣΠ και ΔΑΠ. Συγκεκριμένα είδαμε την ΠΑΣΠ όλο τον προηγούμενο χρόνο να σαμποτάρει όλες τις προσπάθειες για διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων και ταυτόχρονα να επιχειρεί μέσα από τις κλειστές τμηματικές συνελεύσεις και τα όργανα συνδιοίκησης να περάσει υπόγεια μορφές του νομοσχεδίου όπως είναι η αξιολόγηση. Για αυτό το λόγο κανένας φοιτητής δεν θα πρέπει να  υποστηρίξει την ΠΑΣΠ στην προσπάθειά της να γίνει ανάχωμα στην άνοδο του κινήματος και ταυτόχρονα να διασφαλίσει τις σχέσεις συναλλαγής και τους ύπουλους μηχανισμούς που έχει στήσει τόσα χρόνια με το καθηγητικό κατεστημένο. Το μόνο που ενδιαφέρει ΠΑΣΠ και ΔΑΠ, επικαλούμενοι την λογική της εκπροσώπευσης, είναι να συνεχίσουν να παίρνουν μέρος στις τμηματικές συνελεύσεις για να περνάνε αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις και να τις παρουσιάζουν στους φοιτητές ως επιτεύγματα και να καρπώνονται έτσι ψήφους. Αναζητούμε ένα καλύτερο πανεπιστήμιο χωρίς πελατειακές σχέσεις και κομματικούς εγκάθετους με στόχο την εκπαίδευση σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες. Στεκόμαστε απέναντι στην ΠΑΣΠ και την ΔΑΠ που τόσα χρόνια με την στάση του έχουν συμβάλει στην απαξίωση του δημόσιου πανεπιστημίου και τώρα αντιδρούν μόνο και μόνο γιατί θίγονται τα μικροκομματικά τους συμφέροντα.
Οι αλλαγές στη παιδεία δεν είναι ξεκομμένες από τις συνολικές αλλαγές που προωθούνται στην κοινωνία. Από τη στιγμή που το επίμαχο νομοσχέδιο πρόκειται για ένα κρίκο σε μία αλυσίδα μέτρων που αποτελεί στην ολότητά της μια καινούργια άθλια κοινωνική πραγματικότητα, δεν μπορούμε και εμείς να το βλέπουμε ξεκομμένο και να το αντιπαλεύουμε ως τέτοιο. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να αφήσει να ανατραπεί το νομοσχέδιο για την 3βάθμια εκπαίδευση αφού θα της χαλάσει τα σχέδια για τις μεταρρυθμίσεις στην 1βάθμια εκπαίδευση και για τον εργασιακό μεσαίωνα που φτιάχνει. Πρέπει να σπάσουμε μαζί όλη την αλυσίδα και μαζί τον κρίκο με κυρίαρχο αίτημα να πέσει η δολοφονική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.
Το κίνημα των πλατειών και οι αγώνες των εργαζομένων έδειξαν ότι η ελληνική κοινωνία είναι έτοιμη να συζητήσει, να παράξει πολιτική άποψη, να αντισταθεί και να ανατρέψει  το υπάρχον πολιτικό σκηνικό. Στην κατεύθυνση αυτή ο φοιτητικός κόσμος και η νεολαία  θα πρέπει να λειτουργήσουν ως καταλύτης των κοινωνικών αγώνων για να φύγει η κυβέρνηση, η Τρόικα, το Μνημόνιο διότι μόνο έτσι θα μπορέσει να διεκδικήσει ένα δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο και μια άλλη κοινωνία.
Απαιτούμε:
·                       Να πέσει η κυβέρνηση, η πολιτική της, το μνημόνιο και κάθε επίδοξος διαχειριστής της ίδιας πολιτικής. Σπάμε τη συναίνεση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑΟΣ. Εναντιωνόμαστε στις πολιτικές ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου.
·                       Ανατροπή του νόμου-πλαισίου Διαμαντοπούλου.
·                       Όχι στην παιδεία της αγοράς. Καμία επιχειρηματική λειτουργία στις σχολές.
·                       Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους. Κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
·                       Ένα πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό. Ενιαία προγράμματα σπουδών που θα εξασφαλίζουν μορφωτικά δικαιώματα. Καμία πιστοποίηση έξω από το ενιαίο πτυχίο.
·                       Άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τη διαδικασία της Μπολόνια και του ΚΕΧΑΕ.
·                       Όχι στον ατομικό φάκελο προσόντων και τις πιστωτικές μονάδες.
·                       Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας και το σύμφωνο πρώτης απασχόλησης.
·                       Κάτω τα χέρια από τα δημοκρατικά δικαιώματα και τις λαϊκές ελευθερίες. Κάτω τα χέρια από το άσυλο. Κανένα μέτρο ενάντια στο δικαίωμα της διαδήλωσης και της κατάληψης.
Αποφασίζουμε:
·                       Εβδομαδιαία κατάληψη από την Τετάρτη 31/8 μέχρι Τρίτη 6/9.Επόμενη συνέλευση Τρίτη 6/9 σε κατειλημμένη σχολή.
·                       Ανοιχτή συντονιστική επιτροπή κατάληψης μετά το πέρας της συνέλευσης.
·                       Συμμετοχή του συλλόγου στην Πανεκπαιδευτική πορεία της Πέμπτης 1/9 στα Προπύλαια, ώρα 12:00.
·                       Συντονισμός των Συνελεύσεων/ ανασυγκρότηση του συντονιστικού γενικών συνελεύσεων και καταλήψεων στη βάση της αιρετότητας και ανακλητότητας.
·                       Να οριστούν ημέρες γραπτών εξετάσεων για τους επί πτυχίω φοιτητές.
·                        Να οριστούν από την Σύγκλητο ημερομηνίες εγγραφής πρωτοετών φοιτητών (ακόμα και σε κατειλημμένη σχολή).
·                        Δημιουργία Κέντρου Αγώνα στο κέντρο της Αθήνας.
·                       Όλοι στο ραντεβού της Σάββατο 3 Σεπτέμβρη  στο Σύνταγμα, μαζί με τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου